Wednesday, July 20, 2011

Muzzy BUKAN Noh Hujan

lama dah nda update citer pasal scene indie kat malaysia nih,,huhuhuhu..maklumlah busy ckit ngan hal study nih....student la katakan,,haaaaaa indie review kali ni aku nak citer pasal Mohamad Namizi Salleh ataupun lebih dikenali dengan nama Muzzy oleh pengikut2 muzik indie,,xkenal??hahaha..sebenarnya Muzzy ne baru jak tonjolkan diri dalam industri muzik Malaya ne,,tapi memperjuangkan muzik indie dah 11 tahun dah...mula dari lewat 90-han kalau ndak silap...

ada macam muka n gaya Noh Hujan x?????hehehe
bagi yang ndak kenal sapa Muzzy ne,,mungkin korang tertanya2 apa kaitan beliau dengan Noh Hujan kaaannnn....Mohamad Noh Salleh a.k.a Noh Hujan ne sebenarnya adik kepada Muzzy......................haaaa???terkezut????betul ni,,ndak tipu...hehe...malah dorang ne pernah bekerjasama dalam satu band indie duuuuulu,,nama band 2 MOGC (Machine of Genetic Clones)...nanti ada masa aku bagi review arr pasal band tuuu...unfortunately,,band ne dah lama pecah..atas sebab2 tertentu aaarrhhhh antara dua beradik kandung ne..ada jugak pihak media yg mengatakan Muzzy ni tumpang populariti Noh Hujan,,maklumlah adik popular beb...tp bila d temuramah,,ne jawapan nyew,,

“Apa yang hendak dikisahkan pun jika orang menganggap saya menumpang populariti Noh untuk dikenali ramai jika itu adalah hakikatnya. Saya harus akur kerana Noh terlebih dahulu menembusi bidang ini. Cuma adalah lebih baik jika orang menyedari kehadiran saya menerusi perjuangan muzik yang saya tampilkan dan bukan bergantung kepada perkaitan itu semata-mata,”


gitar tu law beb,,cuba try google gitar Noh cm nerr... = ="
alhamdulillah,,Muzzy baru jak lancarkan album sulungnyew "DESTINASIKU"..antara lagu2 yg d muatkan dalam ni,,Hingga Akhir Nafasku,,Ingin Sekali Aku n Destinasiku..mmg gempak arr lagu2 dalam ne,,layaaaann~~~ genre yg Muzzy bawak plak,,,mcm besa laaaa...indie ne jarang jiwang2 instrumental gtu,,hahaha..beliau mperjuangan muzik Punk,,Rock,,,Pop n Komersial(komersil)..


hiddung jerrr yg xsama ngan Noh.. = ="




ermm,,apa lg yek aku nak kongsi pasal Muzzy ne,,aku rasa xda apa dah...sumer yg basic pasal dak ne aku da cer kat korang kaaannn..klu nak taw lebih,,kena google aaarrhhh...aku taw Muzzy ne wujud pun sebab aku TER baca newspaper abah aku masa cuti semester ari tuh,,(XDA KAITAN DENGAN ENTRI,,haha) =) thanks 4 reading........zZzZzZzZz

2 Pengkritik Jemputan:

Cinoi said...

Ohh rupanyaaaaa

Mohamad Saiful said...

cinoi wat2 xtaw ka 2??? ==" hahaha..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Designed by Mohamad Saiful Amin | Bloggerized by Saiful - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management