Monday, August 8, 2011

Aku Memfitnah??Bukan dia orangnya??

adusssss.....adussss...adussss....bak kata Ben Ashaari,,masaaaaak masak...huh!!

cerita ni pasal entri aku pasal MAKCIK HAJAH ALWUZARA pagi tadi,,aku baca komen member aku kat post tuh...dia cakap amoi tu kena fitnah,,n dia dah buat laporran polis dah....

member aku tu tegur lagi pasal post aku tu takut jadi fitnah,,adudui...orang tak cakap kalau tak ada bukti..lagi satu,,aku tak cakap pun dak tu yg betul2 buat...aku ada cakap dalam entri aku,,," kalau betul la dak ne yg hina islam tu,,",,BELUM MASUK KATEGORI FITNAH LAGI KAN..?????terpulang kepada pembaca nak nilai post tu..

hmmm,,musykil2......apapun semua ni kita serahkan kat Allah SWT untuk menilai...KAMI hanya cuba menegakkan tiang islam,,nanti apa pula kata orang bila ada manusia yg menghina agama kita tapi kita hanya duk diam jak....tak gitu??apapun,,bak kata Mira,,"wallahualam.."

korang nak baca blog member dia,,http://kemnrocky.blogspot.com/2011/08/dia-kawan-saya-pemilik-akaun-menghina.html...musykil2!!

Reactions:

2 Pengkritik Jemputan:

Ahmad Safwan bin Idrus said...

Salam,
Mungkin betul kita tiada niat memfitnah tapi sebaik-baiknya jauhilah dari menuju kpd fitnah. Itu lagi baik.

Satu contoh yg senang, kalau kita nampak seorg tengah mencuri. Tapi tempat tu gelap, kita tak nampak muka dia cuma nampak bentuk badan dan cara dia bergerak. Dan kita rasa kita tau siapa yg ada bentuk badan mcm tu, bergerak mcm tu.

Tapi kita masih tak boleh terus tuduh org yg kita syak tu yg mencuri. Yg kita boleh buat ialah siasat sahaja (lebih baik utk diserahkan kpd pihak berkuasa)

Wallahua'alam, semua org memang nak menjaga agamanya dari dipermainkan tp kalau semua pertuduhan itu bersifat kabur, byk kesangsian lebih baik kita mengambil sifat berkecuali. Kerana akhir zaman merupakan zaman fitnah, susah bg kita utk membezakan yg benar dan salah lagi2 kalau di alam siber. Dan perkuatkan diri sendiri, ahli keluarga serta sesiapa yg kita kenali dgn ilmu agama yg sebenar-benarnya

-Al-Faqir Ilallah Ahmad Safwan As-Sabahi-

Mohamad Saiful said...

semoga niat orang kat atas ni baik.. =)

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Designed by Mohamad Saiful Amin | Bloggerized by Saiful - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management