Monday, August 1, 2011

Bulan Ramadhan 10 tahun Lalu

haaaaaa,,bulan Ramadhan menjelma lagi....semua orang mengharapkan ramadhan kali ni penuh bermakna buat diorang kan,,(macam lagu la pulak..hehehe)...aku pun sama laaa,,tapi aku nak lebih!!!aku harap bulan ramadhan kali ni dapat mengubah aku menjadi seorang insan yg lebih berjaya n terbaeeekkk!!!!so,,d kesempatan ni,,saya ingin mengucapkan___________

semoga Allah SWT memberkati amal ibadah kita d bulan ramadhan ni..amin
sedar xsedar,,dah 19 tahun aku hidup menikmati bulan ramadhan setiap tahun...alhamdulillah arr maC hidup g,, aku sebenarnya nak cerita pasal pengertian bulan ramadhan n macam mana aku lalui ramadhan pada 10 tahun yg lalu......masa kecik2 la katakan...setakat ne yg aku ingat,,dulu masa kecik2 ayah aku la orang yg jadi alarm aku,,hehehe...masih ingat g ayat persuasive dia,,"abg!abg!bangun sahur..abg nda puasa ka?"...dia direct tnya tuuu,,,klu aku cakap x..mmg kena tiau la..hahaaha..setiap ramadhan macam tu,,rindu kat suara alarm tu.. =)

masa kecik2 dulu,,pasal puasa setengah hari tu dah biasa dah...haaa,,yg ni mak punya part...bila dah rsa xtahan sgt tuuuu,,maklumlah dulu kan masa budak2 tym ramadhan ne masih gak p sekolah,,so penat la konon.....sebenarnya aku boleh tahan g,,(konon la) tapi mak aku nih terlalu ambil berat tentang anak2 dia...p tnya plak,,"abg masih boleh tahan ka?jgn paksa.."..bunyi dia mcm bg green light jak kan,,hahaha..so aku pun ambik kesempatan arr knun nda tahan maw buka....tapi mak aku ne yg peliknya bila org da cakap nak ambik setengah hari jak,,dia suruh kitew tahan plak,,,cobaaann...hehehe...apa lg,,aku pun guna la kuasa veto aku....alaaaa,,tangisan la!!hehehe..sampai nangis2 nih maw buka,,punya teruk puasa budak2 aku..hahaha

my latest wallpaper..mood ramadhan la katakan,, =)
kes makan curi!!!yeahhh bebeyh....sapa xpenah makan curik2 masa kecik2 dulu tym puasa mmg aku tabik spring arr..hehehe..gila  x curi makan??lapar beb...hahaha...ada dua insiden yg aku ingat pasal curik2 makan ne,,satu,,bila aku xpuasa....hehehe..macam ni citernya,,bila da nak buka puasa tu kaaann...aku kena suruh p beli ABC kat bazaar ramadhan area tmpat tinggal aku tuh...hehehe..on da way balik nih,,ABC tu menggoda la pulak...ingatkan nak minum kat umah,,tapi mak cakap klu kat umah selagi sumer org belum buka puasa,,selagi tu la aku xleh makan.......huhuhu..kea denda tuuuu...berbalik kpd cerita td,,bila da xtahan aku pun sedut arr ABC tu msuk mulut,,yg lucunya aku buat benda tu kat tgh jalan sambil tgk kiri kanan takut org nampak...hahaha..noob btl ooo,,

panjang sangat da cerita nih...takut korang bosan plak,,haha..aku rasa kalau aku nak cerita semua scene2 masa puasa budak2 dulu..memang nda pandai abis oooo,,hahaha...klu korang ada cerita,,kongsi arr...nnt kc tinggal jak link cne..aku p baca,, =) thanks for reading,,

assalamualaikum wbt...

Reactions:

2 Pengkritik Jemputan:

nuruhuda_329 said...

salam ramadhan:)

Mohamad Saiful said...

yerrr,,salam ramadhan...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Designed by Mohamad Saiful Amin | Bloggerized by Saiful - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management