Saturday, February 19, 2011

" Dia CikGu,,Saya.................... "

MINGGU PENGURUSAN PELAJAR BARU

ari nie aku bangun dari tdo dgn penuh rasa gumbira yang xterkata,,sebab semalam aku terima panggilan daripada ketua kolej kediaman jati(nama hostel kat IPG Gaya) n dia bgtau kat aku yang esok aku xperlu pegi kuliah sbb sbagai AJK asrama,,aku terlibat dgn pngurusan pelajar KPLI ambilan januari yg masuk baru-baru ne.......masa 2 aku xtaw nk layan feel apa,,feel nervous ada,,,excited adaaaa,,rasa takut pun ada sbb takut xda surat cinta dpd IPG yg mbenarkan aku skip kelas ari 2..hehe..

bila da hbs layan roti n nescafe 3 in 1 sebagai sarapan pagi 2,,mulalah tugas pertama kami.........1st,,ktorg kna tunggu bdk2 baru tu sampai n then ktorg kna tolong angkat barang n tunjukkan bilik bdk2 tu..mangsa pertama utk hari tue,,adew lah sorg abg cina..1st impression??agak terkejut ye sebab dia datang dengan mak bapak dia,,xsangka lepasan ijazah pun masih kna feed ngan parents..cm  na nk jd cikgu n berdikari nnt??hehe...selingan jew 2,,nk tunjuk perasaan ckit.. =) bila dah sampai kat bilik dia,,dia ngan parents dia mula la wat muka xpuas hati,,maklumlah bilik 2 mmg xda org tgl sbb xda api..kipas n lampu sumer kondem...hihi,,padan ngan muka dia... =D


mesti korg tertanya2 kan apa kaitan tajuk post aku ne ngan pengurusan pelajar baru..hehe..cm ne citernya,,bila dah ramai budak2 baru daftar kat kolej kediaman ne,,mula la sesi kenal mngenal antara dorg nie...aku pun join la skali dengan bdk2 baru nie,,citer psal study background diorang...lepasan ijazah,,cakap besar 2 biasalah..ada jugak yg sombong,,pasrah jew la..sapelah aku yg bru setahun jagung dalam institut pendidikan guru ne..hihi...lepas tu aku secara xsengaja ternampak pak cik cleaner kat asrama jati ne borak-borak ngan salah sorang dpd pelajar bru tu,,aku xkisah sgt la sbb mana la tau budak tu saudara mara dia,,,dak sekampung dia kew....

bila dah settle kerja-kerja pendaftaran pelajar nie sumer,,,aku pun chill la ngan pak cik cleaner tadi...sebenarnya 1st tue aku memang xnak buka citer sebab aku xexpert dalam bab-bab buka citer ngan orang yang jauh lebih tua dari aku ne,,tapi bila aku nampak budak(pelajar baru yg borak ngan pak cik td) tu macam ego n tinggi diri jew..aku pun tanya la pak cik td,,"sapa 2 pak cik??(sambil tuding jari kat dak KPLI tue) "...pastu pak cik td dengan muka yang siyes gilerr jawab,," itu??budak satu kampung aku...tapi DIA CIKGU,,SAYA CLEANER.."..tersentak hati aku mendengar kata-kata pak cik tadi..secara spontan aku cakap kat pak cik tu yang cleaner n cikgu tu sebenarnya xda beza,,mereka tetap saling memerlukan antara satu sama lain...kata-kata pak cik tu la yang buat aku sedih n terkilan sampai skng.............

kepada pembaca2 di luar sana,,jangan lah melihat taraf korang kat dunia ne sebagai pemisah antara kmu dengan orang lain,,kita semua sama jak,,saling memerlukan antara satu sama laen...(bcakap cm ala2 Awie dalam zombi kg.pisang..hehe)

sO??chill la!! =) wassalam..........

1 Pengkritik Jemputan:

Ibrahim Ismail said...

Ish ish.. lupa daratan la tu.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Designed by Mohamad Saiful Amin | Bloggerized by Saiful - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management