Tuesday, February 22, 2011

Pee Wee Gaskins bendera indie Indonesia

"INDIE BAND REVIEW" 


*utk review kali ne,,aku tulis psal Pee Wee Gaskins,,nama pelik??baca kat bawah.. =)

Melalui mini album bertitle “Stories From Our High School Years”,, Pee Wee Gaskins yg berahlikan Dochi (Vokal / Gitar), Sansan (Vokal / Gitar), Eye (Bass), Omo ( Keyboard / Syntesizer) n Aldy (Drum) menjadi band Indie dpd Indonesia ne meletop2 kat Asia terutamanya kat Indon sndiri n xktinggalan jugak Malaysia..

*nie 1st album cover Pee Wee Gaskins...
 Pee Wee Gaskins,,dilahirkan dpd projek solo Dochi iaitu vokalis utama mereka sndiri..Dia merakamkn sendiri bberapa lagu yg dia buat dlm format akustik,,sama la mcm citer2 band Indie yg laen..typical la katakan,,pastu dia tba2 bminat utk mbwakan lagu2 yg dia tulis d dlm sebuah band n bkn bformatkan solo,,aku xtaw plak knp dia wat mcm 2..hmm,, kmudian lagu yg btajuk “Here Up On The Attic” d pilih utk dirakam dgn bformat kan muzik band,,maksud nyew dia la yg maen drum,,gitar,,n keyboard msa 2..dahsyat Dochi ne..


*aku suka gak trend diorang ne,,stylo beb!!
Asal usul nama band??nma band ni diambil dpd nma seorang pembunuh bersiri yg dtakuti d U.S yg bnama Donald Gaskins..Donald ni kecik jak orgnya tp dia dari kecik lg da mula bunuh orang,,xcya??p surf Wikipedia..hihihi..diorang pilih nma Pee Wee Gaskins ni sbb mlambangkan diorang ni sebuah band indie tp mampu mnggegarkan industri muzik dunia…knun la,,aku xtaw klu da tcapai…hehehehe..


Spt band2 yg laen,,dorang ni pun ada fanbase…antara nma fanbase dorg ne yg aku taw,,Party Docks n Peskiners..ari 2 dorang da lancarkan album bru yg diberi nama,,”The Sophomore”…….

*creative kn album2 cover dorg ne,,ilham sndiri ne taw.. =)
Antara reason knp aku review band indie dr seberang ni adalah aku minat sgt band ne n lagu2 dia sumer unik taw…muzik diorang ni jarang kita dengar,,antra lagu2 yg aku layan,,Welcoming The Sophomore,,Tatiana,,Hadapi Dunia n Di Balik Hari Esok…korang try la layan lagu diorang ni k!!aku sure korang akan shukew…tapi,,d hati aku..Hujan ttap nombor 1,,hehe…..hidup band tempatan!!!chill la!! =)

2 Pengkritik Jemputan:

Mohamad Saiful said...

tengkiu,,im hoping that u will comment more on my post,,not my blog..hehe...btw,,thanx!!

Zurina J. said...

walaupun aku ndatau apapa pasal indie, aku kagum jugala dengan kehebatan mereka...:)

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Designed by Mohamad Saiful Amin | Bloggerized by Saiful - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management