Sunday, February 27, 2011

JuxtaposeD - KeluarGa inDie

*INDIE BAND REVIEW*

*Juxtaposed,,xtknal mcm band2 indie laen..tp diorang ne unik,,,aku suka... =)

review kali pulak aku nak tulis pasal band indie dr Malaysia,,JuxtAposeD..kenapa aku kata band indie tempatan ne unik???sebab sumer ahli kumpulan ne adik beradik...haaaaa,,xpnah d wat lg ne kat malaysia....sampai 5 orang adik beradik...hehehe....Juxtaposed ne dianggotai oleh Black (Gitar),,Aie (Bass),,Ajim (Vokal),,Nazrin (Gitar) n Adek (Drum) ditubuhkan pada tahun 2006...sebelum ne banyak gak nma band diorang ne,,antaranya Paradive n Face....n nama Juxtaposed ne diambil bila lima orang adik beradik ne da complete bergabung,,,kalau xsilap aku lepas Adek n Nazrin abiz SPM..macam mna bleh abiz SPM sama2???sebenarnya Nazrin n Adek ne adik beradik kembar taw,,,hehe...unik kan band ne,,sbb 2 aku shukew...knun la,, =D

*diorang selalu jamming kat cne,,umah parents diorang.... =)
utk pengetahuan korang jgak,,Juxtaposed ne slalu wat appearance kat gig-gig sekitar Lembah Klang n venue2 gig besar mcm One Café Rantai n La Locos....hurmm,,menarik kan band ne...btl2 underground..n then utk pengetahuan korang band ne ada syarikat rakaman sendiri yg d panggil Juxta Art....senang jerr nk produce lagu2 dorang ne,,diorang je yg xmo msuk mainstream..ehhh,,,sebelum terlupa,,Juxtaposed ne bermaksud menggabungkan elemen2 muzik yg blainan menjadi satu,,,mmg ngam la nma ne sbb stiap dr dorang ne minat genre laen2 taw....skali lg,,,unik kan??? =)

antara lagu2 diorang ne yg besh plak adewlah Aku Ingin Berlari,,King of Kings n Lukisan Untuk Esok.....try la dgr k,,,support indie scene kta!!!

0 Pengkritik Jemputan:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Designed by Mohamad Saiful Amin | Bloggerized by Saiful - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management